لیست اختراعات اردشير اسدي
تراكتورهاي متداول در ايران به علت نداشتن دنده خزشي قابليت لازم براي انجام عمليات با سرعت هاي خيل پايين (كمتر از يك كيلومتر در ساعت) را نداشته و اين عمليات عموما با نيروي كارگري انجام مي گردد. به همين منظور، يك سامانه تأمين سرعت پيشروي خزشي براي متداول ترين تراكتور موجود در ايران يعني تراكتور مسي فرگوسن 285 طراحي و ساخته شد. اين سامانه تأمين سرعت خزشي متشكل از يك شير كنترل جريان خروجي هيدروليك (در دسترس راننده) و مجموعه يك هيدروموتور و يك جعبه دنده متصل به آن مي باشد كه بدون اعمال تغييرات در ساختمان تراكتور به شكل يك بسته الحاقي به آساني بروي محور تواندهي تراكتور سوار مي گردد. از طريق اين سامانه توان هيدروليكي تراكتور به هيدروموتور و جعبه دنده خورشيدي (كوپل شده به هم) منتشل مي گردد. با قرار دادن محور تواندهي تراكتور در حالت چرخ گرد، حركت از طريق اين محور به ديفرانسيل و كاهنده نهايي و در نهايت به چرخ هاي تراكتور منتقل مي گردد. پيشروي تراكتور در اين حالت با تعويض جهت جريان توسط شير كنترل جريان به جلو يا عقب امكان پذير است و نيازي به تعويض دنده نمي باشد. با انتخاب جعبه دنده خورشيدي و هيدروموتور مناسب ضمن تأمين سرعت هاي پيشروي خزشي كارهاي كششي سبك كه تا 25% حداكثر نيروي كششي مالبند تراكتور را نياز دارد قابل انجام مي باشد.
توسط اين طرح مي توان آب مصرفي شيشه اتومبيل را به جاي خريد مايع شيشه شور، از اواپراتور كولر اتومبيل تهيه كرد بدين صورت كه رطوبت تقطير شده اواپراتور را توسط مخزن و پمپي به داخل لاك شيشه شور هدايت كرده تا مصرف شود. اين آب مقطر بوده و خاصيت پاك كنندگي دارد پس مي توان از آن به جاي مايع شيشه شور استفاده نمود. زماني كه رطوبت اواپراتور در داخل مخزن شيشه شور به حد نهايي خود رسيد توسط چشمي كيت كه داخل مخزن قرار داد پمپ، پمپاژ را آغاز كرده و از سه تا پنج ثانيه مي تواند آب را به مخزن اصلي هدايت كند. اين مخزن در زير اواپراتور كه داخل اتاق اتومبيل مي باشد قرار گرفته تا آب اواپراتور به راحتي داخل آن نفوذ كند. اين طرح مي تواند در اتوبوس هاي مسافرتي كه فاقد شيشه هاي باز شونده است و تهويه آن هميشه در حال مصرف است كمك بسزايي كند.
موارد یافت شده: 4